Gitarist Matthijs van Delft & violiste Adinda van Delft ontdekten muziek op jonge leeftijd.

Inmiddels zijn ze gegroeid tot gedreven jonge professionals die regelmatig op het podium te zien zijn.

Naast solo-optredens zijn ze sinds 2020 ook samen als duo op het podium te zien.  


Hun samenspel in combinatie met hun uitstraling wordt door het publiek als inspirerend en betoverend ervaren: “Het vormt een reflectie van hun gedeelde passie voor muziek die ze op het podium graag met het publiek delen op de diverse festivals en concerten“, aldus een 

concertbezoeker.  


Of het nu gaat om een intieme concertserie of een bekende zaal, op het podium voelen zij zich thuis.

Zo hebben ze onder andere gespeeld tijdens het Grachtenfestival, in de concertserie Klassiek aan het Lint, in de Kleine Zaal van Schouwburg Cuijk, bij Kamermuziek Zeeland in Theater de Mythe en in de Lutherse kerk tijdens het Ocrum Muziekfestival in Breda.


In het najaar van 2024 maakten ze hun debuut in het Concertgebouw in Amsterdam, waar ze het lunchconcert van Het Muziekinstrumentenfonds in de Kleine Zaal hebben verzorgd.


In het buitenland hebben Matthijs en Adinda samen met pianiste Natasja Douma opgetreden in de Kleine Zaal van de Tonhalle voor de Nederlandse Vereniging Zürich (2022) op uitnodiging van het Prinses Christina Concours.


Beiden studeren momenteel aan het conservatorium. Matthijs studeert bij Gabriel Bianco aan het Conservatorium van Amsterdam en Adinda studeert klassiek viool bij Vera Beths aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag. Daarnaast studeert ze Griekse en Latijnse taal en cultuur aan de Universiteit Leiden.

Aankomende Concerten

Matthijs van Delft, Nederlandse Klassiek Gitarist.

24-05-2026 | 13:15U | 14:30U |16:15U

Leidse Hofjes Festival

Matthijs treedt op tijdens het Leidse Hofjes Festival.

 

Programma:

Villa-Lobos (1887-1959)
Prelude 1


I. Albeniz (1860 – 1909)
Asturias


C. Domeniconi (*1947)
Koyunbaba

 

Locatie: Sint Jacobshof

Doezastraat 25, 2311 GZ Leiden

28-06-2026 | 12:00 UUR

Jubileum Lunchconcert Ontmoetingskerk

Matthijs en Adinda presenteren, samen met pianiste Natasja Douma, een

feestelijk programma bestaande uit het prachtige Adagio van het beroemde Concierto de Aranjuez, delen uit Wieniawski’s 2e Vioolconcert, La Casa Donde Vive El Miedo van Marek Pasieczny, Nightclub 1960 uit

Piazzolla’s passievolle Histoire du Tango en een compositie van Matthijs.

Vier dit bijzondere jubileum mee: het 50ste Lunchconcert in de Ontmoetingskerk te Pijnacker!

Vrijwillige bijdrage na het concert.

Natasja Douma _ Maaike Eykman
Foto: Maaike Eykman

Nieuws

Eigen Compositie

Matthijs schreef een nieuwe sonate voor viool en gitaar, Sonate “Retrouvailles”, als cadeau voor het 25-jarig huwelijk van zijn ouders, een muzikaal liefdesgebaar.


Het derde deel, ‘Kepulangan’, is geïnspireerd op gamelanmuziek en gebaseerd op het lied ‘Bubuy Bulan’ uit West-Java, Indonesië. 

Deze compositie heeft voor Matthijs en Adinda een diepe, persoonlijke betekenis: in 2022 bezochten ze na elf jaar opnieuw hun familie in Indonesië. 

Vandaar de titel ‘Kepulangan’, oftewel ‘Thuiskomen’. 

 

Kepulangan werd in première gebracht tijdens hun recital in 2024 bij Klassiek aan het Lint in Berkel en Rodenrijs, Matthijs was toen 18 jaar en Adinda 15.

 

Video Kepulangan: 15 september 2025 | Lunch concert Prinses Christina Concours in de Nieuwe Kerk in Den Haag.

 

Sonate “Retrouvailles” voor viool en gitaar

 

1. Andante Maestoso
2. Interlude I
3. Adagio “Kepulangan”
4. Interlude II
5. Finale

 

CD "300 jaar violen"

Als 16-jarige heeft Adinda meegewerkt aan de donateurs-CD “300 jaar violen” van Het Muziekinstrumentenfonds. Samen met pianist Jorian van Nee heeft ze de ‘Phantasie voor viool en piano opus 24’ van Julius Röntgen opgenomen. De CD is onlangs uitgebracht en is ook te beluisteren op Spotify en iTunes

Adinda en Matthijs van Delft_ duo viool en gitaar
Adinda van Delft _ Nederlandse violiste
Matthijs van Delft _ Nederlandse Gitarist
Adinda en Matthijs van Delft_ duo viool en gitaar

Persfoto

In 2020 werd de eerste prijs aan Matthijs toegekend tijdens de Nationale Finale van het Prinses Christina Klassiek Concours. Een van de prijzen van het concours was een professionele fotoshoot.

 

Door de wereldwijde pandemie kon deze prijs pas vier jaar later worden verzilverd. 

December 2024 was het eindelijk zo ver: Matthijs en Adinda mochten samen poseren in een historische muzieksalon in Utrecht.

 

De prachtige beelden werden vastgelegd door Sandra Heldring van MajankaFotografie, met grote dank aan het Prinses Christina Concours voor het mogelijk maken van deze professionele fotosessie. 

 

De foto’s worden gebruikt op deze website en als persfoto’s van Matthijs en Adinda.